Share

Blog

Στο blog μας θα βρείτε όλα τα τελευταία νέα μας, επιλεγμένες συνταγές καθώς και ενημερώσεις για τις συμμετοχές μας σε εκθέσεις.

Συκώτι σολωμού, μια «βόμβα» με ω-3 από τα πηγαία νερά του Ταϋγέτου

H G-fish είναι σήμερα, χάρη στις πρωτοβουλίες του Γιάννη Γεροντίδη, μια κάθετη μονάδα που παράγει, επεξεργάζεται, συσκευάζει και διαθέτει γκουρμέ ελληνικά προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας. Κάθε χρόνο η G- Fish παράγει σε ετήσια βάση πάνω από 17 τόνους πέστροφα, σολωμό και οξύρυγχο.

Το zougla.gr επισκέφθηκε τις εγκαταστάσεις της εταιρίας στο όμορφο και γραφικό Καστόρι στην Λακωνία και διαπίστωσε από κοντά ότι η oικογένεια Γεροντίδη, σε πείσμα των καιρών, εδώ και μισό αιώνα παράγει,, εκτρέφει και τυποποιεί με καθαρά παραδοσιακό και βιολογικό τρόπο την πέστροφα, τον σολωμό και τον οξύρυγχο.

«Τα προϊόντα που παράγω», επισημαίνει ο κ. Γεροντίδης, «είναι φτιαγμένα με φυσικούς τρόπους, βασισμένα σε δοκιμασμένες παραδοσιακές τεχνικές χωρίς να προστίθεται κανενός είδους αντιβιοτικό ή συντηρητικό. Το συγκριτικό μας πλεονέκτημα είναι ότι από την μονάδα μας αναβλύζουν πηγαία νερά του Ταΰγετου, γεγονός που μας διασφαλίζει άριστο περιβάλλον διαβίωσης για τα ψάρια, απαλλαγμένο από βαρέα μέταλλα και μολύνσεις του περιβάλλοντος».

Μπορεί η παραγωγή σολομού και πέστροφας σε ένα ορεινό χωριό του Ταΰγετου να μοιάζει αλλόκοτη καθώς ο μεγαλύτερος όγκος της πεστροφοπαραγωγής προέρχεται από την Ήπειρο, ωστόσο το πιο γνωστό προϊόν στην αγορά σήμερα, είναι η πέστροφα G-fish του Γιάννη Γεροντίδη αλλά και πάνω από 15 κωδικοί βρίσκονται σε επώνυμα καταστήματα μεσογειακής διατροφής σε Ελλάδα και Εξωτερικό.

Τα συκωτάκια σολωμού

Πρόσφατα, η εταιρεία G- Fish παρουσίασε ένα εντελώς νέο προϊόν που απευθύνεται στο κοινό της απαιτητικής γαστρονομίας. Πρόκειται, για το καπνιστό συκώτι σολομού. Σε μια κομψή γυάλινη συσκευασία μέσα σε λαδάκι βρίσκουμε κομματάκια συκωτιού και όπως τονίζει ο κ, Γεροντίδης «είναι μία βόμβα από ω-3».

Τα ω-3 λιπαρά οξέα αποτελούν την ασπίδα προστασίας που χρειαζόμαστε. Για να παραμείνουμε, λοιπόν, υγιείς, αρκεί να ξεκινήσουμε από το… Ω. Προσπαθούμε να προλάβουμε ασθένειες αποφεύγοντας τα λιπαρά εδώ και δεκαετίες. Λάθος, λένε οι επιστήμονες. Υπάρχουν και «καλά» λιπαρά. Τα ω-3 κλείνουν μέσα τους ιδιότητες που αποδεικνύονται ευεργετικές για τον οργανισμό μας.

Προστασία της καρδιάς

Τα ω-3 λιπαρά οξέα, και συγκεκριμένα το EPA και το DHA, έχουν συνδεθεί με την καρδιαγγειακή υγεία χάρη στην αντιθρομβωτική τους δράση. Έρευνα επιστημόνων από το τμήμα Καρδιολογίας του Πανεπιστημίου Aalborg της Δανίας, η οποία δημοσιεύτηκε το 2010, έδειξε ότι οι άνδρες που κατανάλωναν πολλά ψάρια πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα είχαν 27% λιγότερες πιθανότητες εκδήλωσης εμφράγματος. Μάλιστα, η Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων (EFSA) πρότεινε σε γνωμοδότησή της το 2009 ως συνιστώμενη αναγραφόμενη τιμή στις ετικέτες τροφίμων τα 250 mg ω-3 λιπαρών οξέων μακράς αλύσου (EPA και DHA) την ημέρα, ποσότητα η οποία, σύμφωνα με τα περισσότερα ερευνητικά ευρήματα, φαίνεται να είναι ευεργετική για την καρδιαγγειακή υγεία υγιών ατόμων.

Επιπλέον, κλινικές μελέτες έδειξαν πως η πρόσληψη EPA και DHA μπορεί να μειώσει τη συχνότητα εμφάνισης της καρδιακής ανεπάρκειας και ότι η συμπληρωματική χορήγηση φαρμακευτικών δόσεων μπορεί να παρατείνει το προσδόκιμο ζωής σε ασθενείς με διεγνωσμένη καρδιακή ανεπάρκεια, αποτρέποντας την εμφάνιση περαιτέρω καρδιακών επεισοδίων.

Ρύθμιση της πίεσης

Τα ω-3 λιπαρά οξέα φαίνεται ότι σχετίζονται και με την αρτηριακή πίεση. Αποτελέσματα της «Διεθνούς Μελέτης για τα Μακρο- και Μικροθρεπτικά Συστατικά και την Υπέρταση», όπου εκτιμήθηκε η διατροφική πρόσληψη ω-3 λιπαρών και η αρτηριακή πίεση 4.680 ανδρών και γυναικών, ηλικίας 40-59 ετών, έδειξαν πως άνθρωποι που κατανάλωναν μεγαλύτερες ποσότητες των συγκεκριμένων λιπαρών οξέων από τον μέσο όρο εμφάνισαν μείωση κατά περίπου 0,5 mmHg τόσο στη συστολική όσο και στη διαστολική πίεση.

Βελτίωση λιπιδαιμικού προφίλ

Πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι η κατανάλωση ω-3 λιπαρών οξέων μπορεί να συμβάλλει στη μείωση των τριγλυκεριδίων στο αίμα μέχρι και 25% σε υγιή άτομα και μέχρι 50% σε άτομα με υπερτριγλυκεριδαιμία. Μάλιστα, οι πιο σύγχρονες συστάσεις της Ευρωπαϊκής Καρδιολογικής Εταιρείας και της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Αθηροσκλήρωσης για τη διαχείριση των δυσλιπιδαιμιών υποδεικνύουν την ημερήσια κατανάλωση 2-3 γρ. ω-3 λιπαρών οξέων σε άτομα με υπερτριγλυκεριδαιμία, με στόχο τη μείωση των τριγλυκεριδίων.

Καλύτερη διάθεση

Τα ω-3 λιπαρά οξέα αποτελούν βασικό δομικό συστατικό των νευρικών κυττάρων, οπότε συσχετίζονται και με την εγκεφαλική λειτουργία. Σύμφωνα με έρευνα, τα ω-3 από ιχθυέλαια φαίνεται ότι μπορούν να καθυστερήσουν τη μείωση της γνωσιακής λειτουργίας που παρουσιάζεται σε ηλικιωμένους, ενώ πρόσφατη μετα-ανάλυση έδειξε ότι η πρόσληψη των συγκεκριμένων λιπαρών οξέων δρα ευεργετικά ενάντια στα συμπτώματα της κατάθλιψης.

Αντικαρκινική δράση

Έρευνες αποδίδουν και αντικαρκινικές ιδιότητες στα ω-3 λιπαρά οξέα, συνδέοντας τη συστηματική τους κατανάλωση με προστασία από τον καρκίνο του παχέος εντέρου, του μαστού και του προστάτη. Σύμφωνα με πρόσφατη μετα-ανάλυση από το τμήμα Ουρολογίας του Πανεπιστημίου McGill στο Montreal του Καναδά, άτομα που καταναλώνουν συστηματικά ω-3 λιπαρά οξέα παρουσιάζουν 63% μειωμένη θνησιμότητα από καρκίνο του προστάτη.

Μείωση του πόνου και των φλεγμονών

Η λήψη των συγκεκριμένων λιπαρών οξέων έχει συσχετιστεί σε αρκετές μελέτες και με μείωση συμπτωμάτων σε καταστάσεις φλεγμονής, όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα, αλλά και μείωση του πόνου σε φλεγμονώδεις νόσους του εντέρου και σε περιπτώσεις δυσμηνόρροιας.

Η ταυτότητα των ω-3

Τα ω-3 είναι λιπαρά οξέα που ανήκουν στα «καλά» πολυακόρεστα λιπαρά και χωρίζονται σε 2 κατηγορίες:

  • Στο εικοσιπεντανοϊκό οξύ (EPA) και το δοκοσαεξανοϊκό οξύ (DHA), που περιέχονται σε ψάρια και θαλασσινά.
  • Στο α-λινολενικό οξύ (ALA), που το βρίσκουμε σε φυτικά τρόφιμα, όπως ο λιναρόσπορος και το μπρόκολο. Το α-λινολενικό οξύ (ALA) μετατρέπεται, αλλά περιορισμένα, σε EPA και DHA μέσα στο σώμα μας.
01.